Известие

Collapse
No announcement yet.

Какво се случва, когато е включен климатика?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Какво се случва, когато е включен климатика?

    Когато ми е включен климатроника, но темепературата е настроена на по-висока от околната - съответно парното духа топло.

    Какво точно прави климатика в този случай - работи ли? Как работи, от къде влиза въздух, от къде минава и т.н.?
    Alfa Romeo 146 1.8 16V TwinSpark

  • #2
    Звучи достоверно:

    Климатикът има и охлаждаща функция и топлеща такава, докато климатроникът е по-различен от климатика само с това, че поддържа зададена температура. В климатичната система има така наречения четирипътен вентил, който има за цел да обръща посоката на движение на фреона, т.е. когато лятото охлажда, тогава фреона се изпарява (разширява), поглъщайки околната топлина в купето и по този начин понижава температурата (охлаждане). При затопляне се обръща посоката на агента (фреона) и процеса е обратен на охлаждането, т.е. преминавайки след компресора не отива в кондензатора (радиатора, където си отдава топлината и кондензира, а отива към условно да я наречем питата, която изпълнява ролята на кондензатор при осъществяване на греене). А радиатора изпълнява ролята на вторичен изпарител. Общо взето е като в битов климатик, който топли и охлажда благодарение на четирипътен вентил, осигуряващ обръщане на посоката на движение на фреона!

    Comment


    • #3
      Температурата в купето се регулира от клапа, която променя процентно съотношението на горещ/студен въздух. Климатикът в колата е само за охлаждане, т.е. студения въздух става още по-студен, а при много ниски температури въобще не включва
      sigpic
      156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
      "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

      Comment


      • #4
        Когато температурата в купето е по-ниска от тая, която е зададена, климатика просто спи.
        По-новите са, както го писа колегата DMS.
        Има разбира се още по-стари, на които изобщо не им пука за никаква температура. Те просто си помпат.
        На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
        Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

        Comment


        • #5
          В крайна сметка моят климатроник работи ли в режим отопление или само спи, докато топлото се случва от самото парно, по обикновения начин?
          При включен климатроник от къде се смуче въздух - от филтър купе предполагам, след това от къде минава?
          Alfa Romeo 146 1.8 16V TwinSpark

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
            Когато температурата в купето е по-ниска от тая, която е зададена, климатика просто спи.
            Спи в смисъл? Компресорът си върти нон стоп като стой та гледай
            Първоначално публикувано от CHILIEV Покажи съобщение
            В крайна сметка моят климатроник работи ли в режим отопление или само спи,
            не работи в режим отопление и не спи, можеш да го изключиш, иначе само вдига разход
            Last edited by code; d.m.y г., 21:58.
            sigpic
            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
              Не работи в режим отопление и не спи, можеш да го изключиш, иначе само вдига разход
              За съжаление е така, щеше да е супер ако обръщаше фреона.

              При теб как е на 159-ката? : )

              Comment


              • #8
                Добре. Днес обаче както винаги като се задържи валежно и след 15 мин каране се запотяват стъклата. Пуснах климатика и само за 10-тина сек. всичко се вдигна. Супер бързо, направо се виждаше как се оттегля бързичко изпотеното от стъклото. А иначе си духаше топло. Нещо не схващам...
                Alfa Romeo 146 1.8 16V TwinSpark

                Comment


                • #9
                  И аз днес изпробвах MEX DEF. Идеята е, че топлия въздух преминавайки през евапоратора се изсушава и достига до стъклата. Провери си филтъра на купето дали е сух, че и оттам стават циркове.
                  Last edited by DMS; d.m.y г., 23:50.

                  Comment


                  • #10
                    Не бях на Макс Деф... само ей така кликнат бутона. Даже не се усети, че е пуснат... по принцип усещам малко по мощността.
                    За съжаление вече 3-та зима се боря с това. Филтъра е ок. Сменен чисто нов и веднага става мазало пак. Открих си и къде имам отвори за вентилация. Колко се вентилира от там е друг въпрос.

                    Потят се само при дъждовно време, иначе всичко е песен.
                    Attached Files
                    Alfa Romeo 146 1.8 16V TwinSpark

                    Comment


                    • #11
                      Като е включен климатикът в студеното време, компресора си работи, но ТРВ е отворен на мах и почти изравнява налягането в двете части на системата.Въпреки това, охладителят е достатъчно студен, за да кондензира влагата от въздуха върху него и да се оттича през дренажа.За това въздухът се суши при включен клинатик.
                      Стъклата се потят, защото е налице разлика в температурите вън и вътре и стават кондензори.Климатикът като поеме тази роля и подсуши въздуха, няма какво да кондензира върху стъклата.
                      Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от CHILIEV Покажи съобщение
                        Не бях на Макс Деф... само ей така кликнат бутона. Даже не се усети, че е пуснат... по принцип усещам малко по мощността.
                        За съжаление вече 3-та зима се боря с това. Филтъра е ок. Сменен чисто нов и веднага става мазало пак. Открих си и къде имам отвори за вентилация. Колко се вентилира от там е друг въпрос.

                        Потят се само при дъждовно време, иначе всичко е песен.
                        Тези отвори по принцип не са за вентилация,а за да не се получава вакуум в купето и като треснеш някоя врата,да не изпадне някой джам,всички хечбеци и комбита имат такива клапи..................

                        П.С.По принцип си се заел с мисия невъзможна при 145/6,единственото спасение е това което правиш,на топло пускаш компресора..............Друго решение няма,просто вентилацията на тези коли е гола вода,и аз едно време се борих,но нищо не постигнах..................
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                          Спи в смисъл? Компресорът си върти нон стоп като стой та гледай

                          не работи в режим отопление и не спи, можеш да го изключиш, иначе само вдига разход
                          Дали ще е с изключен съединител или с отворен вентил е все тая. Компресора не консумира енергия.
                          Защото какво си мислиш, че става, когато е изключен климатика!?
                          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                            Дали ще е с изключен съединител или с отворен вентил е все тая. Компресора не консумира енергия.
                            След като не консумира значи спокойно да си карам на клима през зимата... ?

                            Супер ме дразни това. Всички си карат нормално само аз като в аквариум ебаси.
                            Някой не е ли пробвал да прави отвори за вентилация?
                            Alfa Romeo 146 1.8 16V TwinSpark

                            Comment


                            • #15
                              Някои от вашите ги имат, но се оказа много рядко. Намират се в багажника. На 33-ките въобще липсва. Временно, а се оказа за постоянно, реших проблема, като махнах уплътнителите за стойките на задната броня. Така въздушният поток минаващ през парното или климатика, минава през цялото купе и излиза от зад, като по този начин проветрява и багажника.
                              При наличието на отушник/ци , колкото и да е изгнило купето, влага не се наблюдава в него.
                              Аз лично съм си харесал отдушник от Рено 19. Трябва само да си изрежеш дупката и директно го лепваш в багажника.
                              Изобщо темата я дискутирахме на широко, но не се сещам къде точно


                              Едит: ето тука чети! .http://clubalfaromeo.com/forum/showt...F3%F8%ED%E8%EA
                              Last edited by mordohy; d.m.y г., 14:29.
                              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                              Comment

                              Working...
                              X